Optimisme a la conferència

David Pérez, Diputat del Parlament de Catalunya pel PSC “Sóc optimistia de cara a la propera ILP, qualsevol prohibició es absurda en aquest època de llibertat”.

El cicle de conferencies taurines de la Casa de Madrid a Barcelona, va celebrar ahir un nou acte, amb un èxit total de públic com es costum aquesta temporada. A la ponència d’ahir al vespre titulada “Francia – Los Toros y Catalunya” la eurodiputada francesa Bennadette Vergnaud va ressaltar la importància del toro a la zona de la Camarga, pel seu patrimoni cultural en la conservació del medi, va remarcar també que a la Camarga hi ha associacions molt implicades en preservar el toro. Tot i que alguns antitaurins es recolzin en ella, va definir la paraula “tortura” com a molt llunyana de la “Tauromàquia”

Aracieli Guillaume, professora de la universitat de Paris, va evocar la cultura universal dels toros i va enllaçar la ètica i la moral com a justificació de la passió per la tauromàquia.  

Per la seva part, el Diputat del Parlament de Catalunya pel PSC David Pérez, va aprofundir sobre la historia ètica i moral de la cultura dels toros, i del grau error que es comet a l’intentar acabar  amb les minories, va valorar molt positivament la gran importància de la tauromàquia a Francia i la seva forma de defensar les llibertats, també va reivindicar una vegada més, el seny dels politics que defensen els drets dels ciutadans, i finalment va deixar constància del seu optimisme de cara a la propera votació de la ILP. L’acte va concluïr  amb la presentació del llibre “Piel de Barro” escrit per la reconeguda compositora Elvira Checa.

Advertisements

2 Respostes

  1. “CUALQUIER PROHIBICION ES ABSURDA EN ESTA EPOCA DE LIBERTAD” gracias a D. David Perez, por sus palabras en defensa de la libertad de los ciudadanos, tomen nota Srs. Parlamentarios de Cataluña, actuen de forma democratica y dejen a la aficion taurina disfrutar del ARTE DE LA TAUROMAQUIA, no actuen de forma dictatorial. Visca Catalunya taura, una salutatció molt taura per a tots. P.D: Gracies David Dorado pel teu treball, moltes gracies.

  2. Lunes , 30-11-09 A.B.C.
    Molt Honorable Jordi Pujol se crió en un ambiente taurino. El mismo ex president ha reconocido en alguna ocasión que su padre era muy aficionado y que en su casa se seguía la trayectoria de Domingo Ortega y de Marcial Lalanda a través de las crónicas taurinas, profusas por entonces en los diarios catalanes. Es verdad que «el molt honorable» nunca se ha declarado aficionado a los toros, pero sí lo es que en su primera etapa al frente de la Generalitat no dudaba en acercarse a los círculos de aficionados. Por extraño que parezca, a comienzos de los ochenta inauguró la sede de la Federación de Entidades Taurinas de Cataluña, que nacía con ayuda de la administración catalana. Justo entonces comenzó el divorcio y CiU emprendió la operación de acoso con la prohibición de las plazas portátiles y de la entrada a los toros a los menores de 14 años.

    Comentario: Esta nota emitida en el dia de hoy hace unas 14 horas nos demuestra que la familia del Molt Honorable Excmo Sr. Jordi Pujol era taurina y si bien es cierto que el no lo es, cuando menos en tiempos de su mandato NOS HA RESPETADO, incluso es de agradecer que hasta inagurara la Federacion .
    Como debe de ser entiendo yo. Aunque parece que ya tuvo presiones en esa epoca.
    Al Sr. Artur Mas, le diria que tome buena nota del sentir de un buen numero de catalanes, que son parte de una de las fiestas mas arraigadas en toda la geografia de nuestra querida Cataluña. Como aficionado contamos con Vd. para que en Cataluña se respeten sus costumbres no demos la espalda, a una tradicion de siglos en esta tierra.
    A nuestro President actual, le diria, que el conoce muy bien al mundo del toro y su cultura y esta no se le puede negar a CATALUNYA.. Donde cuenta con grandes aficionados dentro de su partido tanto aqui como a nivel nacional, esto no se puede PROHIBIR, y a estos defensores de los animales, les diria que esta raza es UNICA E INSUSTITUIBLE. Ya que eliminar la fiesta es eliminar la propia raza.
    Esta fiesta es inigualable donde para esculpir una bella obra de arte entre el animal y el hombre, este artista expone lo mas SAGRADO DEL SER HUMANO, que es su VIDA. Y este ademas no va obligado, lo hace libremente y sin ningun tipo de presiones. Yo digo como David Perez ES ABSURDO PROHIBIR EN EPOCA DE LIBERTAD ¡VISÇA CATALUNYA! .

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: