Els antitaurins més radicals

El radicalisme al Parlament es va fer present ahir quan van aflorar els arguments antitaurins. Ahir vaig seguir les compareixences expectant, tot i sabent que les bones paraules d’una banda no convenceran a qui no les volen escoltar. El decurs de les declaracions tenia un to cordial, fins que persones d’un nivell cultural e intel·lectual tan alt, com a filòsofs, catedràtics, estudiosos i no se que més, es van emmalaltir  de la ràbia. El filòsof sr. Mosterin VOL PROHIBIR els toros i ens acusa als seguidors de les curses de braus de salvatges, de maltractar les nostres dones i de mutilar el clítoris de les nostres filles. La senyora Espido Freire, VOL PROHIBIR les curses de braus a Catalunya, perquè li fa angoixa veure patir als toros. El senyor Wagensberg, a més d’un físic reconegut VOL PROHIBIR les curses de braus i la boxa, atenció també la boxa. Perquè ataquen la moral. La crisi, no la mental, si no la real, la que sofreix tot el país i també la seva butxaca fa que intenti ser director de teatre. Si de teatre, perquè ahir al Parlament va muntar un teatre deplorable mostrant estris tals com l’estoq o les banderilles. De totes les acusacions no ens van acusar de tenir un sentit més que ells, i no em refereixo al sentit comú, que crec que el tenim una mica més desenvolupat que els radicals, sinó al sentit de la sensibilitat. Sensibilitat perquè apreciem la vida, no només la del toro sinó també la d’un home que també se la juga, guanyant la por amb gràcia, per crear un art instantani tan a prop de la mort.

No tinc veu al Parlament, però tinc vàries coses a dir: Sr. Mosterin no em considero un salvatge de cap manera, i al meu cap no està la idea de maltractar la meva dona, tampoc  dins de la meva concepció de la família no estar el mutilar el clítoris de la meva filla, estigui tranquil senyor Mosterin.

Senyora Freire quantes curses de braus ha vist vostè senyora Freire? I a Catalunya, quantes ha vist? Per que li facin angoixa, algú la obliga a anar, si pateix a les curses de braus, no sigui masoquista i cruel, no hi vagi simplement, però deixi la gent que tingui sensibilitat i que hi vegi altres matisos a la plaça que ho faci amb llibertat.

Sr. Wagensberg no el tinc per formador de la meva moral i no crec que estigui per sota de la seva. Ah, per cert com a director de teatre no en té de futur, si està fotut de diners li recomano que intenti anar a la propera edició d’Eurovisión fent un duo amb el Jhon Cobra, que aquest si que s’ha fet famós en cinc minut i ja veuràs com li cauen els calers.

Anuncis

Deixa un comentari

